Wykonawca S17 wybrany ponownie

zdjęcie ilustracyjne, fot GDDKiA w Lublinie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła powtórzony przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski-Łopiennik Górny o długości ok. 17 km. Wybrana oferta konsorcjum spółek Aldesa z ceną 810 mln zł jest najtańsza, ale o ponad 100 mln zł droższa od oferty, która wygrała w pierwszym przetargu.

Na powtórzony przetarg wpłynęło 11 ofert. – W maju wybraliśmy jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez firmę Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Teraz jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Pozostali oferenci, tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy, GDDKiA będzie mogła podpisać kontrakt z wykonawcą.

W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiektów inżynieryjnych, a także odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.

Odcinek Piaski – Łopiennik Górny, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. (kg)

News will be here