Wyjazd pełen wrażeń

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 we Włodawie tego wyjazdu nie zapomną do końca życia. W trakcie kilkudniowej wycieczki objazdowej zwiedzili najsłynniejsze atrakcje turystyczne Włoch, Francji i Hiszpanii. Dziewczynom najbardziej w pamięć zapadło plażowanie na słynnej Costa Brava, a chłopcom wizyta na stadionie, gdzie na co dzień gra Robert Lewandowski.

– W piątek (17 maja) wyruszyliśmy z Włodawy do Francji i dotarliśmy do Reims, gdzie zwiedzaliśmy katedrę koronacyjną monarchów francuskich – wspaniałe dzieło gotyku francuskiego – opowiada Beata Wysokińska, nauczycielka z SP nr 2 we Włodawie o wyjeździe uczniów na wycieczkę po najsłynniejszych zakątkach Europy Zachodniej. – Wieczorem dotarliśmy do hotelu w okolicach Paryża.

Po śniadaniu wybraliśmy się na całodzienne zwiedzanie stolicy Francji. Odbyliśmy spacer z pilotem podziwiając na trasie m.in.: Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Pola Elizejskie, Luwr, Les Halles, Centrum Pompidou, wyspę La Cite, Katedrę Notre Dame. Paryż zwiedzaliśmy także podczas rejsu statkiem po Sekwanie. W godzinach wieczornych wyjechaliśmy do Hiszpanii. Zwiedzaliśmy twierdzę i zamek w Carcassone. Dotarliśmy także na Costa Brava do Lloret de Mar. Ten dzień spędziliśmy na plaży i nad hotelowym basenem.

Wybraliśmy się na wycieczkę wzdłuż plaży podziwiając nadmorski krajobraz. Kolejnego dnia odbyliśmy całodzienną wycieczkę do Barcelony. Zwiedzaliśmy katedrę Sagrada Familia, La Rambla, dzielnicę gotycką z katedrą św. Eulalii, Plac Hiszpański z Pałacem Narodowym, port, wzgórze Montjuic oraz stadion FC Barcelony, czyli słynny Camp Nou. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o Włochy. Zwiedziliśmy Gironę i Wenecję – opowiada Wysokińska, która wraz z Anną Popławską były opiekunkami pełnego atrakcji wyjazdu. (bm)